Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

30 min i samhället.

Av Njenna Hannek - 15 januari 2010 12:21

Idag och kommande fredagar är det jag som ska följa Junior till skolan. Don C börjar extra tidigt och vi tycker båda att Juniors dagar är långa nog som de är. 06:45 släpade jag mig upp med ett enda mål i sikte, att ha Junior färdig och ytterklädd 08:00 för att sedan promenera med honom i lugn takt till skolan.

Morgonen förflöt väldigt smärtfritt och kl 08:00 var vi faktiskt ute. Vi påbörjade den 8-10 minuter långanpromenden och småpratade lite. Då blev vi omkörda av en av Juniors klasskompisar med fader...ja alltså de tog inte en lugn promenad...de älgadefram. I vanlig ordning ingen kommunikation riktad till mig,menväl en massa dravvel till Junior. Så plötsligt hejdar sig klasskompisens fader och vändersig till MIG! Ska du följa hela vägen tillskolan?,frågar han

Jaaaa, svarar jag lite menlöst. Då kanske Kalle?...kan?...ja gå med er?

Jamenvisst! utbrister jag som om det vore precis vad jag önskat i flera månader. Således morsade pappan hej till sin son och jag hade plötsligt ansvar för TVÅ barn. Hepp hepp, så kan det gå när man är följsam i samhället.

Ansvara för andras barn är lika med fasansfull ångest för mig. Jag vill inte, får inte, ska inte göra fel. Det blir en massa meningslöst kallprat mellan mig och den andre pojken. Det känns som jag är tvungen att ge mer uppmärksamhet åt det andra barnet nu, fastän jag vill småprata med Junior. Men Junior får stå tillbaka, för idag har jag ansvar för någon annans barn och det är jävligt viktigt att man bryr sig mycket. Fan , jag önskar det syntes på mig att jag inte vill eller pallar sånt här...men frågan är om det skulle göra någon skillnad närdet kommer till denne pappan och hans skyndsamma liv??

well well, vi kom fram. Mycket folk överallt. ljud, ljus, rop och oreda. Jag ställer mig intill väggen för att se att Junior kommer in som han ska.Så tittar klassläraren på mig...och naturligtvis börjar jag prata nervöst.Ja, det låter nog inte nervöst...det låter viktigt?! Hör mig självingående förklara att jag numera kommer att lämna Junior på fredagar, då Don C fått nytt schema. Ja, men vad bra, tycker klassläraren, då kommer du ju upp och igång också!

Jag ler stelt och pressar fram ett mmm...kanon.

Jag går mot ytterdörren och påbörjar promenden hem. Jag måste stanna flera gånger...det känns oerhört tungt. Jag kommer slutligen hem...flåsande som en oxe. Dricker vatten...medicinerar ångestdämpande och lägger mig på sängen. Det tog en halvtimma fram och tillbaka. Jag är hemma prick 08:30. Jag flåsar som en jagad i ytterligare en halvtimma FAST jag ligger i sängen. Upp efter mer vatten...tillbaka till sängen. Pulsen slutar hamra ungefär i samband med att sömnen infinner sig. Dagens kraftansträngning. Funkgera adekvat i samhället i 30 min. Sen sov jag 3 timmar som en död. Utbrändhet och social fobi tror jag detta kan kallas.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Njenna Hannek - 16 januari 2010 19:15

Alla de som känner till mig bör vid detta laget hört mig förklara vad " switching" är. Om inte, så kommer här en snabb förklaring. Jag switchar, dvs ändrar personlighetsdrag allt eftersom situationer kräver. Nu switchar jag fram och tillbaka, med vis...

Av Njenna Hannek - 15 januari 2010 20:45

om jag fick betalt för att följa andras barn till skolan. Inte heller skulle det varit något bra förslag att "erbjuda" pappan och hans son slå följe med mig. De fullkomligt springer. Ja, hastighet är inte min grej. Jaja, hur som...det var bara reflek...

Av Njenna Hannek - 13 januari 2010 14:52

Jag önskar att det gick att förklara med några få ord. Varandet. Jag befinner mig i ett tillstånd när jag bara ÄR, utan tankar kring existens eller mening med densamma. Här råder tidlöshet. Jag sitter och sitter och sitter..fast i en kropp som inte s...

Av Njenna Hannek - 11 januari 2010 11:43

Egentligen är jag helt handlingsförlamad. Tror inte jag kommer fixa att blogga. Har ingen vidare lust. med nåt alls. Känns mest som om den här bloggen är ett sätt att förklara mig...igen. Och finns det någon som är intresserad av att läsa den egent...

Av Njenna Hannek - 6 januari 2010 14:42

Jag ska alltså börja blogga. Det verkar enkelt och smidigt...och det borde funka bra som uppdaterande infosida för de som önskar veta lite mer om mitt liv i gränslandet. allajagbloggar kommer, om det går som jag vill, att uppdatera dig ocensurerat oc...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards