Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Inte fanken skulle det hjälpa

Av Njenna Hannek - 15 januari 2010 20:45

om jag fick betalt för att följa andras barn till skolan. Inte heller skulle det varit något bra förslag att "erbjuda" pappan och hans son slå följe med mig. De fullkomligt springer. Ja, hastighet är inte min grej. Jaja, hur som...det var bara reflektioner över inlägg till dagens blogg, men som jag valde att inte publicera. Jag bloggar inte för att få respons. allajagbloggar är mitt samtal från varandet/vs existensen.

Frågor om vad borderline, adhd, asperger, depression, generaliserad ångest och panikångest etc är....kan jag försöka svara på. Om något annat vill diskuteras såfinns jag på telefon för de som vet vem jag är.

Jag har mycket svårt att ta goda råd som att du ska, skulle, borde..eller liknande. Det är inte därför jag bloggar.

Hur som. Kl 13:30 somnade jag igen och vaknade när Don C kom hem med Junior. Släpade mig upp...kändes ofantligt tungt. Don C gjorde dagens goda och åkte till hemköp och köpte treo! och papperstallrikar, plastmuggar och plastbestick. Varför då? Jo, för huvudvärk har jag typ jämt...och med engångartiklar slipper jag disken. Allt för att underlätta dagar som dessa. Ändå fixade jag inte att laga kvällsmat utan det blev pizza. Nu sitter jag här och är vresig, arg och mycket trött. Känner dåliga vibbar från ett par håll...och det irriterar mig.

En väninna ringde innan. Hon har varit bortrest i 5 veckor...och faktum är att jag under tiden glömt hur det känns att prata med henne?! Även Junior känner av att jag blir förbryllad och drar igång allehanda sysselsättningar medan jag är fast i luren. Det i sig leder till mer stress och mer irritation...och så får Junior ut för att jag egentligen känner att jag blir upptagen oväntat utan förvarning.

Nu nog. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Njenna Hannek - 16 januari 2010 19:15

Alla de som känner till mig bör vid detta laget hört mig förklara vad " switching" är. Om inte, så kommer här en snabb förklaring. Jag switchar, dvs ändrar personlighetsdrag allt eftersom situationer kräver. Nu switchar jag fram och tillbaka, med vis...

Av Njenna Hannek - 15 januari 2010 12:21

Idag och kommande fredagar är det jag som ska följa Junior till skolan. Don C börjar extra tidigt och vi tycker båda att Juniors dagar är långa nog som de är. 06:45 släpade jag mig upp med ett enda mål i sikte, att ha Junior färdig och ytterklädd 08:...

Av Njenna Hannek - 13 januari 2010 14:52

Jag önskar att det gick att förklara med några få ord. Varandet. Jag befinner mig i ett tillstånd när jag bara ÄR, utan tankar kring existens eller mening med densamma. Här råder tidlöshet. Jag sitter och sitter och sitter..fast i en kropp som inte s...

Av Njenna Hannek - 11 januari 2010 11:43

Egentligen är jag helt handlingsförlamad. Tror inte jag kommer fixa att blogga. Har ingen vidare lust. med nåt alls. Känns mest som om den här bloggen är ett sätt att förklara mig...igen. Och finns det någon som är intresserad av att läsa den egent...

Av Njenna Hannek - 6 januari 2010 14:42

Jag ska alltså börja blogga. Det verkar enkelt och smidigt...och det borde funka bra som uppdaterande infosida för de som önskar veta lite mer om mitt liv i gränslandet. allajagbloggar kommer, om det går som jag vill, att uppdatera dig ocensurerat oc...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards